პირადი ანკეტა
გვარი | ღლონტი | |
სახელი | მედეა | |
მამის სახელი | მამიას ასული | |
ელ.ფოსტა | dodo_mariami@yahoo.com | |
ბოლო სამსახურებრივი პოზიცია | ა) ძირითადი:
თსუ აკად. არნ. ჩიქობავას სახ. ენამეცნიერების ინსტიტუტის ლექსიკოლოგიის განყოფილების ხელმძღვანელი
გ) დამატებითი: 1. შპს „გამომცემლობა დედაენის“ აღმასრულებელი დირექტორი; 2. თბილისის სასულიერო აკადემია და სემინარია, ქართული ენისა და ლიტერატური კათედრის პედაგოგი, საათობრივი დატვირთვით: 3 სთ. კვირაში |
განათლება:
უმაღლესი საგანმანათლებლო დაწესებულება, ფაკულტეტი
|
ჩარიცხვისა და
დამთავრების წლები |
კვალიფიკაცია |
თსუ ფილოლოგიის ფაკულტეტი, ქართველური ენები | 1972-1978
(წარჩინებით) Г-I #170063 30.VI.1978 |
ფილოლოგი.
ქართული ენა და ლიტერატურა, ძველი ქართული ენა |
თსუ ასპირანტურა | 1979-1982 | ასპირანტი, ბასკური ენა |
სამეცნიერო (აკადემიური) ხარისხი (საკანდიდატო დისერტაცია; სადოქტორო დისერტაცია, PhD)
დისერტაციის დაცვის თარიღი | 1984 წლის 5 დეკემბერი | |
დისერტაციის თემა | ტიპოლოგიური გამოკვლევანი ბასკური ენის კალენდარული ლექსიკის სფეროდან
(კვირის ტერმინოლოგია) |
|
მინიჭებული კვალიფიკაცია | ფილოლოგიის მეცნიერებათა კანდიდატი
(ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება, ბასკოლოგია) |
|
კვალიფიკაციის დამადასტუ-რებელი დოკუმენტის ნომერი | ФЛ № 007734
1985 წლის 27 მარტი |
სადოქტორო დისერტაციის დაცვის თარიღი | 2006 წლის 26 აპრილი |
დისერტაციის თემა | „სიბრძნე სიცრუისას“ იდეურ-კომპოზიციური სისტემა |
მინიჭებული კვალიფიკაცია | ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორი
(ფილოლოგია, ძველი ქართული ლიტერატურა) |
კვალიფიკაციის დამადასტურებელი დოკუმენტის ნომერი | № 001671
2006 წლის ივლისი |
სამუშაო გამოცდილება:
თარიღი | დაწესებულების დასახელება და დაკავებული თანამდებობა |
1973.05-1975.08 | გამომცემლობა „ხელოვნება“, შიკრიკი (1973.08-მდე),
მბეჭდავ-მემანქანე |
1978.08-1980.06 | ბეჭდვით სიტყვაში სახ.საიდუმლოების დაცვის მთავარი სამმართველო, რედაქტორი |
1984.02-1985.03. | თსუ ახალი ქართული ენის კათედრის ლაბორანტი
(ბასკური ენის გრამატიკის მოკლე კურსის და ბასკურ-ქართული ლექსიკონის შედგენა) |
1985.03-1986.12 | საქ.სსრ მეცნიერებათა აკადემიასთან არსებული ბასკური ენისა და კულტურის საზოგადოების სწავლული მდივანი
(არნ.ჩიქობავას სახ. ენათმეცნიერების ინსტიტუტის უმცროსი მეცნიერი თანამშრომლის შტატით) |
1983-1990 | თბილისის ილია ჭავჭავაძის სახელობის უცხო ენათა ინსტიტუტი
ბასკური ენის გრამატიკის მოწვეული პედაგოგი |
1986.12-2006.07 | არნ.ჩიქობავას სახ. ენათმეცნიერების ინსტიტუტის უფროსი მეცნიერი თანამშრომელი |
2007.06-2009.09 | არნ.ჩიქობავას სახ. ენათმეცნიერების ინსტიტუტის მთავარი მეცნიერი თანამშრომელი |
2009.09-დღემდე | არნ.ჩიქობავას სახ. ენათმეცნიერების ინსტიტუტის ლექსიკოლოგიის განყოფილების ხელმძღვანელი |
შრომათა სია :
მონოგრაფიები:
ბასკური კალენდრის ტიპოლოგიისათვის (კვირის სახელდება, ტერმინოლოგიური სისტემები და მათი ფორმირება). – „მეცნიერება“, 106 გვ.(რუსულ ენაზე).
- სულხან-საბა ორბელიანის იგავთმეტყველება („სიბრძნე სიცრუისას“ იდეურ-კომპოზიციური სისტემა). – გამომცემლობა „დედაენა“, 192 გვ.
————————————-
წიგნები:
- იესო ქრისტეს ცხოვრება. – საკითხავი წიგნი ყმაწვილთათვის, ადაპტირებული ტექსტის შემდგენელი, ავტორი წინასიტყვაობისა და ბოლოთქმისა, გამომცემლობა „ხელოვნება“, 1991, 128 გვ.
- საკვირველი ამბები წმინდანთა ცხოვრებიდან. – საკითხავი წიგნი ყმაწვილთათვის, გამომცემლობა „ახალი ივირონი“, თბილისი, 2005, 104 გვ.
- საქართველოს სულიერი საგანძური. – ფერადი ილუსტრირებული ალბომი, (სასწაულების შემცველი ტექსტის ავტორ-შემდგენელი), გამომცემლობა „ხელოვნება“, 2005, 380 გვ.
- უფლის იგავები ყმაწვილთათვის (განმარტებებით). – გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2007, 104 გვ.
- იგავნი უფლისა ჩუენისა იესო ქრისტესნი. – (ეკლესიის წმიდა მამათა განმარტებანი), შვიდწიგნეული: წიგნი 1. – გამომცემლობა „ალილო“, თბ., 2008, 142 გვ.
- იგავნი უფლისა ჩუენისა იესო ქრისტესნი. – (ეკლესიის წმიდა მამათა განმარტებანი), შვიდწიგნეული: წიგნი 2. – გამომცემლობა „ალილო“, თბ., 2008, 124 გვ.
- იგავნი უფლისა ჩუენისა იესო ქრისტესნი. – (ეკლესიის წმიდა მამათა განმარტებანი), შვიდწიგნეული: წიგნი 3. – გამომცემლობა „ალილო“, თბ., 2008, 196 გვ.
- იგავნი უფლისა ჩუენისა იესო ქრისტესნი. – (ეკლესიის წმიდა მამათა განმარტებანი), შვიდწიგნეული: წიგნი 4. – გამომცემლობა „ალილო“, თბ., 2009, 240 გვ.
- მოთხრობები ბიბლიიდან ყმაწვილთათვის. – ყმაწვილთა მიერ შესრულებული ფერადი ილუსტრაციებით, გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2008, 200 გვ.
- მადლი და ღირსება. – (თანაავტორი ნინო ხახიაშვილი), გამომცემლობა „ალილო“,თბილისი, 2012, 512 გვ.
- წმინდაÁ ნინო – ემბაზი ქართლისაÁ, მცხეთა, 2015, 695 გვ.
——————————————
სტატიები, შრომები:
- კვირის დღეთა სახელები ბასკურში. – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – #2, 1982, გვ. 124-137 (რუსულ ენაზე).
- კვირის დღეთა ბისკაიური სახელები. – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – #2, 1983, გვ. 108-117 (რუსულ ენაზე).
- პლანეტარული კვირისა და მისი ლათინური მოდელის შესახებ. – „მაცნე“, ისტორიის, არქეოლოგიის, ეთნოგრაფიისა და ხელოვნების სერია. – 1983, # 2, გვ. 110-119 (რუსულ ენაზე).
- ტიპოლოგიური გამოკვლევანი ბასკური ენის კალენდარული ლექსიკის სფეროდან (კვირის ტერმინოლოგია). – ფილოლოგიის მეცნიერებათა კანდიდატის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაცია (10.02.20 – ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება). – თბილისი, 1984 (რუსულ ენაზე).
- ტიპოლოგიური გამოკვლევანი ბასკური ენის კალენდარული ლექსიკის სფეროდან (კვირის ტერმინოლოგია). – ფილოლოგიის მეცნიერებათა კანდიდატის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაციის ავტორეფერატი (10.02.20 – ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება). – თბილისი, 1984 (რუსულ ენაზე).
- ხუთშაბათის აღმნიშვნელ ბასკურ სახელწოდებათა შესახებ. – ჟურნალი „ეუშკერა“, ბასკური ენის სამეფო აკადემიის შრომები. – ტ. XXIX, # 2, ბილბაო, 1984, 2, 29, გვ. 743-747 (ესპანურ ენაზე): Sobre los Nombres Vascos del Jueves. – Euskera, XXIV (2 aldia). – 1984, 2, 29, Bilbao, p.743-747.
- ბისკაიური კვირის სახელდება (რამდენიმე ზოგადი შენიშვნა). – „ევროპისა აზიის ენები“, ფრიდრიხ შილერის სახელობის უნივერსიტეტის კრებული. – იენა, 1985, გვ. 35-50 (გერმანულ ენაზე): Die Namen der biskayischen Wochentage (einige allgemeine Bemerkungen). – Sprachen Europas und Asiens. – Wissenschaftliche Beitrage der Friedrich-Schiller-Universitat, Jena, 1985, p. 35-50.
- ბასკური ენის საიდუმლოებათა კვალდაკვალ. – გაზ. „თბილისის უნივერსიტეტი. – 1985, #8-9 (1428), პარასკევი, 8 მარტი.
- რეკონსტრუქციები ბასკური კალენდრის დარგში და ბასკთა ქრისტიანიზაციის პრობლება“. – კრებული „იბერიკა“ (პირენეის ნახევარკუნძულის ხალხთა კულტურა), 4. – ლენინგრადი, 1986.
- კვირის რამდენიმე უძველესი სისტემის ჩამოყალიბების შესახებ (ძვ.ებრ. „შაბბათ“, ბასკ. „ასტე“). – „ფონტეს ლინგუეს ვასკონუმ“. – ტ. XX, # 51, ნავარა, 1988, გვ. 19-32 (ესპანურ ენაზე): Sobre la formacion de Algunos Antiguos Sistemas de Semana (antigou hebreo Sabbath; vasco Aste). – Stvdia et Docvmenta Fontes Lingve Casconvm. – Ano XX, numero 51, Enero-Junio, p. 19-32.
- ბასკური კვირის რამდენიმე ტერმინის შესახებ. – კრებული „ჰისპანიკა პოზნანიენსია“, 1. – ადამ მიცკევიჩის სახელობის უნივერსიტეტი, პოზნანი, 1990, გვ. 55-66 (ესპანურ ენაზე): Sobre Algunos Terminos de la Semana Vasca: Jueves etc. Apreciacion de las Etimologias. – Hispanica Posnaniensia 1. – Uniwersytet im. Adama Mickewicza, Poznan, 1990, p. 55-66.
- „ვიხილეთ ვარსკვლავი მისი აღმოსავალით“. – „თბილისი“. – 3 აგვისტო, 1990.
- დღე მესამე. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 2, ქრისტეშობისთვის 5, 1990.
- შობის ამობრწყინება. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 3, ქრისტეშობისთვის 30, 1990.
- ნიშნად აღთქმისა ჩვენსა და ღმერთს შორის. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 1, იანვარი, 1991.
- მირქმა უფლისა და მაცხოვრისა ჩვენისა ქრისტესი. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 2, თებერვალი, 1991.
- „წყალო წყლისა, გაჩენილო ღვთისა“. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 3, სურწყუნისი, 1991.
- ამაღლება და სულთმოფენობა. – გაზ. „წუთისოფელი“. – # 6, მაისი, 1991.
- ქრისტეშობა, ახალი წელი, ნათლისღება. – საბავშვო ჟურნალი „ნაცარქექია“. – 1997, # 1, გვ. 15-16.
- „ვინ არს მოყვასი ჩემდა?“. – „ქართული გაზეთი“. – 27 აპრილი-4 მაისი, 1997, გვ. 7.
- ჟამი არს ძიებისაი (საღვთო რჯულის სწავლებისათვის სკოლაში). – „საქართველოს რესპუბლიკა“. – 20 ივლისი, კვირა, # 168, 1997, გვ. 8.
- ბიბლია სკოლაში (ბიბლიის სწავლების თეორიისა და მეთოდიკის ზოგი საკითხი). – ჟურნალი „სიტყვა“. – # 1, 1998, გვ. 32-34.
- სულხან-საბას ერთი არაკის სათქმელი. – ჟურნალი „ბურჯი ეროვნებისა“. – # 5, გვ. 14, 1998.
- „სიბრძნე-სიცრუისას“ ზნეობრივი კოდექსის კომპოზიციური დანიშნულებისათვის (ანალიზის ცდა). – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – # 1-4, 1999, გვ. 79-88.
- როდის იწყება XXI საუკუნე?. – „კვირის პალიტრა“. – 8-14 ნოემბერი, 1999, გვ. 8.
- მადლის მალვით ქმნა. – „ციცინათელა“, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი. – # 36, 1999.
- დასაბამი ყოვლისა კეთილისა ლოცვა არს“. – გაზ. „ციცინათელა“. – # 39, 2000, გვ. 4.
- ძე მეფისას ღვთიური სიბრძნე და მადლმოსილება სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისაში“ (ანალიზის ცდა). – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – # 1-4, 2000, გვ. 15-22.
- ფიქრები სულხან-საბაზე, „სიბრძნე-სიცრუისაზე“ და სხვა. – ჟურნალი „ბურჯი ეროვნებისა“. – # 10-11, 2000, გვ. 27-29.
- „სიცრუის“ ერთი იგავური ფუნქციისათვის სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისაში“ (არაკები „ბრძენი და მდიდარი“ და „ცრუ და უმეცარი“). – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – # 1-4, 2001, გვ. 57-66.
- როგორ იბღალება „აზრი სიწმინდის შესახებ“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი „რწმენა და ცოდნა“. – #3 (7), სექტემბერი-ნოემბერი, 2001, გვ. 29-33.
- „ისმინეთ იგავი… ისწავეთ იგავი…“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი „რწმენა და ცოდნა“. – #5 (9), მარტი-მაისი, 2001 (-2002), გვ. 22-25.
- „წვრთათ სიტყვის“ გამო („დაუწყო ჯუმბერს წვრთნა და ასწავლიდა“). – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – # 1-4, 2002.
- „ბასკოლოგია“, „ბასკური ენისა და კულტურის საზოგადოება“ (შოთა ძიძიგურის თანაავტორობით). – „ქართული ენციკლოპედია“. – ტ. 1, თბილისი, 2002.
- წვრთილობა მეფისა – ტანჯვის თმენით კეთილმწყემსობისაკენ. – „რელიგია“. -საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1-2-3, 2002, გვ. 40-47.
- სედრაქ ვაზირი – „რჯულისმიერი“ მამა („ბაღი“ და „ხელოვანი მებაღე“). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #4-5-6, 2002, გვ. 58-64.
- სულხან-საბა ორბელიანი (ბიოგრაფიული ესკიზი). – „საქართველოსთვის“. – სერიიდან: „საკითხავნი ყმაწვილთათვის“, 6. – (შემდგენელი და გამომცემელი აკაკი ბრეგაძე), 2002, გვ. 186-192.
- რჯულის აღსრულება – სიყვარულია. – „მართლმადიდებლობა და თანამედროვეობა“, 2. – 2002, გვ. 53-63.
- მართა და მარიამი (ვუძღვნი დედის – თინა ხუციშვილი-ღლონტის ნათელ ხსოვნას). – საღვთისმეტყველო ჟურნალი „რწმენა და ცოდნა“. – #2 (10), ივნისი-აგვისტო, 2002, გვ.20-24.
- რატომ ეწოდება ჩვენს ეკლესიას „მართლმადიდებელი?“. – „ციცინათელა“, დამოუკიდებელი საბავშვო ალმანახი. – # 355, 2002, გვ. 5.
- „ვისწაოთ უკუე პატივ-ცემაÁ ქრისტესი ესრეთ, ვითარცა მას ჰნებავს“ (ალილოს გამო). – „საპატრიარქოს უწყებანი“. – # 51, 25-31 დეკემბერი, 200, გვ. 13-14.
- ქართული „არაკისა“ და „იგავის“ ლექსიკურ-ტერმინოლოგიური კვალიფიკაციისათვის. – „ქართველურ ენათა სტრუქტურის საკითხები“ VIII. – „ქართული ენა“, თბილისი, 2003, გვ. 210-213.
- სულხან-საბას არაკი და იგავი. – „მოამბე“. – თბილისი, 2003.
- ნიჭი და შური (ათი მცნებისა და ცხრა ნეტარების მიმართებისათვის), (ნინო ბაღათურიას ნათელს ხსოვნას ვუძღვნი). – – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #4-5-6, 2003, გვ. 11-26.
- „იყვენით თქუენ მოწყალენი“ („მოწყალე სამარიტელის“ იგავის გამო). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #7-8-9, 2003, გვ. 26-40.
- ვინ შეასრულა მამის ნება? („ორი ძის“ იგავის გამო). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #10-11-12, 2003, გვ. 13-20.
- „მტერი“ და „ამხანაგი“ (მოყვასი) სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისაში“, #1-2-3, 2003, გვ. 38-43.
- შეწირული სულის ნაწილი. – გაზ. „ჩვენი მწერლობა“. – 11-17 ივლისი, 2003, გვ. 8.
- საავტორო რუბრიკა „ისმინეთ უფლის იგავი“ (უფალი იესო ქრისტეს 36 იგავი და იგავური შეგონება). – ჟურნალი „ოსკარი“, – 2003-2004.
- „სიბრძნე სიცრუისას“ იგავთმეტყველების რაგვარობაზე („მრავალი ესე მეტყველება“, „ავსიტყვა“).- „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1-2-3, 2004, გვ. 70-74.
- არაკი და სახარების იგავი. – „მაცნე“, ენისა და ლიტერატური სერია. – #1-4, 2004.
- სულხან-საბა ორბელიანის არაკები: „ძუნწი და ოქრო“, „ხარბი გლახაკი“, „ცხრილიანი კაცი“ (ავტორი შესასწავლი მასალისა). – სახელმძღვანელოში: კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა მეოთხეკლასელთათვის. – თბილისი, 2004.
- რჯულის მორჩილი თუ კანონმორჩილი? („ვერვის Ãელ-ეწიფების ორთა უფალთა მონებად“ – მათე 6, 24), სტატია, სამეცნიერო ჟურნალი „ლოგოსი“, III (საქართველოს საპატრიარქო, ისტორიისა და ეთნლოგიის ინსტიტუტი, მეცნიერების ფონდი „უდაბნო“), 2004, გვ.15-19.
თეზისები: საერთაშორისო კონფერენცია: რელიგია და საზოგადოება – რწმენა ჩვენს ცხოვრებში (მოხსენებათა მოკლე შინაარსები). საქართველოს სა[პატრიარქო, ივ. ჯავახიშვილის სახ. ისტორიისა და ეთნოლოგიია ინსტიტუტი, მეცნიერების ფონდი „უდაბნო“, 2004 წლის 4-7 თებერვალი, გვ. 82-83.
- ბიბლიური საკითხავი – „დედა ღვთისა – ყოველთა დედაა“. – სახელმძღვანელოში: კლასგარეშე საკითხავი ლიტერატურა პირველკლასელთათვის (ავტორ-შემდგენლები: ბელა სარია, ეთერაფხაზავა). – გამომცემლობა „საქართველოს მაცნე“, თბილისი, 2004, გვ. 58-61.
- „რაც მაქვს, მეყოფის“ (სულხან-საბა ორბელიანის „სიბრძნე სიცრუისას“ მრწამსისათვის). – „კავკასიის მაცნე“. – # 12, თბილისი, 2005, გვ. 261-262; ჟურნალი „რელიგია“, # 4-5-6, გვ. 69-72.
- „დასაბამიდან მოლივლივებს ლირიკის შუქი“ (გალაკტიონის „ქარი ჰქრის“ საღვთისმეტყველო ასპექტები). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, 2004, #7-8-9, გვ. 57-66, # 10-11-12, გვ. 83-90, 2005, #1-2-3, გვ. 86-94.
- „მე ზღაპარს გეუბნები და სიბრძნეს კი გამცნობო“. – ჟურნალი „კარიბჭე“. – #14, 2005, 12.08-25.08, გვ. 12-14.
- წუთისოფელი. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალში (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 4 (8), 2005, გვ. 37-38.
- ქრისტიანის ღირსება. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალში (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 4 (6), 2005, გვ. 23-24.
- კეთილად ქმენ სიყვარული. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალში (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 4 (6), 2005, გვ. 32-33.
- სოლომონ ქურდიანმა დროს გაუსწრო. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალში (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 4 (6), 2005, გვ. 34-36.
- ქვეყნის „ორკერძოითი“ მსახურება („სიბრძნე სიცრუისას“ მხატვრული გააზრებისათვის). – გაზ. „ახალი განათლება“. – #35(290), 2005, 3-9 ნოემბერი, გვ. 7.
- დასავლეთის იბერები სამხრეთში თუ სამხრეთის იბერების დასავლეთში? – ჟურნალი „არ იდარდო“. – #7, 2005, ოქტომბერი, გვ. 10-11.
- „სიბრძნე-სიცრუისას“ იდეურ-კომპოზიციური სისტემა. – ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაცია (10.01.01 – ქართული ლიტერატურა). – თბილისი, 2006.
- „სიბრძნე-სიცრუისას“ იდეურ-კომპოზიციური სისტემა. – ფილოლოგიის მეცნიერებათა დოქტორის სამეცნიერო ხარისხის მოსაპოვებლად წარმოდგენილი დისერტაციის ავტორეფერატი (10.01.01 – ქართული ლიტერატურა). – თბილისი, 2006.
- მზე შინა და მზე გარეთა. – ჟურნალი „არქიიდეა“. – #2(4), 2006, გვ. 39.
- უძღები შვილი. – მართლმადიდებლური ჟურნალი „ქაროზი“. – #3(40), იგრიკა, 2006, გვ. 22-25.
- თაობა+ს შესძინეთ დიდი სიკეთე და აქციეთ საქმედ. – გაზ. „თაობა+“. – #1, ივნისი, 2006, გვ. 4.
- უნდა იცოდე სიტყვის თქმის ჟამი (დუმილი – ოქრო რჩეული). – ჟურნალი „კარიბჭე“. – #18(53), 2006, 8-21 სექტემბერი, გვ, 12-13.
- გალაკტიონი – 115: „დასაბამიდან მოლივლივებს ლირიკის შუქი…“. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალში (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 4 (12), 2006, გვ. 44-49.
- ბატონ გურამ ტყემალაძის წერილის გამო „წმიდა თუ წმინდა, წმიდანი თუ წმინდანი?“. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1, 2007, გვ. 75-76.
- კურაპალატთა სამკვიდრებელი. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 2 (14), 2007.
- გიწვევთ მეხსიერების ლაბირინთებში. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #1 (15), 2008, გვ. 22.
- მარადის ვმადლობდეთ უფალსა! (ეძღვნება სრულიად საქართველოს კათოლოკოს პატრიარქის, უწმიდესისა და უნეტარესის, ილია მეორის დაბადებიდან 75 და აღსაყდრებიდან 30 წლისთავს). – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #1 (15), 2008, გვ. 31-33.
- „ჭირი მოთმინებასა შეიქმს“. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, # 1, 2008. გვ.5-11
- გულმხურვალებაÁ პეტრესი. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებულ ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #2 (16), 2008, გვ. 4-5.
- ცდის სემანტიკური ბუდისათვის. – იბერიულ-კავკასიური ენათმევნიერება (იკე) XXXVII. – თბილისი, 2009, გვ. 223-230.
- ძე ქუხილისა (შეხვედრა პოეტ მუხრან მაჭავარიანთან თბილისის სასულიერო აკადემიაში). – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 1 (17), 2009, გვ. 26-28.
- სასწაულის მაძიებლობა. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 2 (18), 2009, გვ. 10-13.
- წინასწარმეტყველნი და წინამძღოლნი. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 3 (19), 2009, გვ. 31-32.
- მნეობის ქრისტიანული ინსტიტუტისათვის (მთაწმიდელთა საღმრთო გამოცდილებიდან). – გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი. – #10-12, 2009, გვ. 21-33.
- „არა ხოლო პურითა ცხონდების კაცი“ (რაისთვის ვჭამოთ და რაისთვის ვსვათ?). – საღვთისმეტყველო ჟურნალი „რწმენა და ცოდნა“. – # 1 (16), ივნისი-აგვისტო, 2009, გვ. 41-49.
- სამეუფეო ვალდებულებისათვის „ვეფხისტყაოსანში“. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1, 2009, გვ. 5-17.
- „გამოიცადეთ, რაÁ-იგი არს სათნო უფლისა“. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #2, 2009, გვ. 16-25.
- სულიერი ღობე. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2009,5-11.
- „რაც არა გწადდეს, იგი ჰქმენ“ (ღვთივსათნო არჩევანი და თავისუფლება). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #4, 2009, გვ. 23-30.
- იგავი – სახარების სამკაული. – ჟურნალი „კარიბჭე“. – #16(129), 2009, 6-19 აგვისტო, გვ. 11-14.
- უფალი – ზეციერი მეუფე. – გაზ. „ციცინათელა“, #10, 2009.
- მზე, რომლის გარშემოც ჩვენი გამომცემლობა ტრიალებს, არის იაკობ გოგბეშვილი და მისი „დედა ენა“. – გაზ. „ქართული უნივერსიტეტი“, #43, 10-16 დეკემბერი, 2009.
- შურ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდისათვის (თანაავტორი მაია კობიაშვილი). – იბერიულ-კავკასიური ენათმეცნიერება (იკე) XXXVIII. – თბილისი, 2010, გვ. 163-180.
- მისაგებებლად – „მართა და მარიამი“. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #1 (20), 2010, გვ. 32-34.
- „არა მდიდარნი, არამედ სიმდიდრის მსახურნი განიკითხებიან და დაისჯებიან“. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #2 (21), 2010, გვ. 30-31.
- იესოს ლოცვა. – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #2 (21), 2010, გვ. 32.
- სულხან-საბა ორბელიანის სიბრძნისმეტყველება (სულხან-საბა – 285). – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), # 3 (22), 2010, გვ. 32-33.
- სხვისი ცოდვა და სხვისი სასჯელი. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #2, 2010, გვ.17-20.
- „სასყიდელი იგი სიმდაბლისაÁ“. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2010, გვ. 5-11.
- სანტრელი ღვთივრჩეულობა. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #4, 2010, გვ. 11-24.
- უფალის და ღმერთის ლექსიკურ-სემანტიკური არჩევანი ქართულში. – „ეტიმოლოგიური ძიებანი VII“. – თბილისი, 2010, გვ. 40-65.
- უფალი და თავისუფალი, „ეტიმოლოგიური ძიებანი VII“. – თბილისი. 2010, გვ. 74-76.
- ქრისტიანი ქალის მოვალეობანი. – „კლიტე დავითისი“. – თბილისის სასულიერო აკადემიის, სემინარიისა და საღვთისმეტყველო ინსტიტუტის ყოველთვიური გაზეთი, აპრილი, 2011.
- ჩემო მიშა, ჩემო ერთგულო ძმაო და დიდო მეგობარო! – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #1 (23), 2011, გვ. 15-16.
- ყოფნა-არყოფნის სევდა (გოდერძი ჩოხელის გახსენება). – „ფუძე“. – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ჟურნალი (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის), #2 (24), 2011, გვ. 8-9.
- ურგები მონები ვართ. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1, 2011, გვ. 14-24.
- მადლიერება და უმადურობა (ათი კეთროვნის განკურნება). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #2, 2011. გვ. 13-19.
- ქრისტესმიერი ღირსება და უღირსობა. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2011, გვ. 15-20.
- ხორცის ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდისათვის. – „ეტიმოლოგიური ძიებანი VIII“. – თბილისი, 2011, გვ. 76-92.
- ცხოვრება წმინდა იოანესი და ექვთიმესი. – ქართული ჰაგიოგრაფიული ძეგლები. – ორიგინალური ტექსტები და თარგმანები ახალ ქართულად, მეორე გამოცემა, 2011, გვ. 565-618.
- ზნეკეთილობის პირველგანცდა (მიხეილ ქურდიანის ნათელ ხსოვნას ვუძღვნი). – გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი. – #9-10, 2011, გვ. 9-18.
- გულმხურვალე მოწაფე ქრისტესი (I წერილი).- „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, # 1, 2012, გვ. 5-15.
- გულმხურვალე მოწაფე ქრისტესი (II წერილი). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, # 2, 2012, გვ. 5-15.
- გულმხურვალე მოწაფე ქრისტესი (II წერილი). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, # 3, 2012, გვ. 5-12.
- წმიდა პეტრეს სინანული. – გელათის მეცნიერებათა აკადემიის ჟურნალი. – # 3-4, 2012, გვ. 35-52.
- საკუთარი სახელის პირველსახელდებისათვის. – „ეტიმოლოგიური ძიებანი IX“. – თბილისი, 2012, გვ. 60-72.
- ბუნებითი და გრამატიკული დროის ქრონომეტრული მიმართებისათვის ქართულში (ქართ. მომავალ-ის საღვთისმეტყველო ასპექტები). – „ეტიმოლოგიური ძიებანი X“. – თბილისი, 2013, გვ. 57-68.
- ქართული სიტყვის ქადაგება. ბედნიერების ქრისტიანული საზომი („იგავი „მდიდარსა და გლახაკ ლაზარეზე“). – – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1, 2013.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი პირველი). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #2, 2013, გვ. 15-22.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი მეორე). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2013, გვ. 5-11.
- „და უწოდა ადამ სახელი“ (ბიბლიური პირველსახელდებისათვის). – საღვთისმეტყველო ჟურნალი „რწმენა და ცოდნა“. – #1(17), 2014, მაისი-ივნისი, გვ. 20-26.
- ქართული სიტყვის საღვთისმეტყველო ასპექტები (ქართ. ზოგი და საზოგადოება; მოყვასი, მეგობარი და ამხანაგი; თანანადები და თანამდები). – „ეტიმოლოგიური ძიებანი XI“. – თბილისი, 2014, გვ.100-118.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი მესამე). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #2, 2014.
- „ყოველთათჳს ჟამი არს“ (წმიდა ნინოს ცხოვრების ახალი რედაქციის გამო). – ჟურნალი „მაყვლოვანი“. – 23 ივლისი, 2014 წელი, # 2-3(15-16), გვ. 51-52.
- ანა კალანდაძის „ზესაიდუმლო“ გულისთქმა. – კრებული „ანას – ენათმეცნიერების ინსტიტუტი“. – თბილისი, 2014, გვ. 228-243.
- „ზრუნვის“ ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდის საღვთისმეტყველო ასპექტები. – „ეტიმოლოგიური ძიებანი XII“. – თბილისი, 2015 გვ. 58-67.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი მეოთხე). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2014, გვ. 5-14.
- წმიდა ილია მართალი – ჭეშმარიტების მეტყველი ენა. – გაზ. „კლიტე დავითისი“. – #6, 2014, ნოემბერი.
- მნეობის ქრისტიანული ინსტიტუტი. – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #1, 2015, გვ. 22-29.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი მეხუთე): VI. ქართული ანდაზის ქრისტიანული სათქმელის რეკონსტრუქცია (1-ლი ნაწილი). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი, #3, 2015, გვ. 5-13.
- ქართველ ყმაწვილთათვის თავმდაბლად აღსრულებული მსახურება (აკაკი ბრეგაძე – 80). – თბილისის სასულიერო აკადემიის გაზ. „კლიტე დავითისი“. – მაისი-ივნისი, 2015, გვ. 11-12.
- ტკბილი უღელი – ადამიანური ფაქტორი წმიდა სახარებაში. – ჟურნალი „ჩვენი უნუვერსიტეტი“ (გორის სახელმწიფო სასწავლო უნივერსიტეტის პერიოდული გამოცემა). – #1, 2016, გვ.43-50.
- ქართული სიტყვის ქადაგება (წერილი მეექვსე): VII. ქართული ანდაზის ქრისტიანული სათქმელის რეკონსტრუქცია (მე-2 ნაწილი). – „რელიგია“. – საღვთისმეტყველო ჟურნალი. – #2, 2016, გვ. 5-12.
- იგავს უფალმა იესომ ახალი სული ჩაუდგა – გაასულიერა იგი. – ჟურნალი „კარიბჭე“. – #2(297), 2016, 28 იანვარი-10 თებერვალი, გვ, 11-13.
——————————————-
მოხსენებები (სიმპოზიუმი, კონფერენცია, სესია):
- ხუთშაბათის აღმნიშვნელი ტერმინები ბასკურში. – საკავშირო კონფერენცია „თანამედროვე ენათმეცნიერებისა და ლიტერატურათმცოდნეობის აქტუალური პრობლემები“. – თბილისი, 1985.
- რეკონსტრუქციები ბასკური კალენდრის დარგში და ბასკთა ქრისტიანიზაციის პრობლემა. – საერთაშორისო კონფერენცია „პირინეის ნახევარკუნძულის ხალხთა კულტურის შესწავლის პრობლემები. ფორმირებისა და განვითარების ძირითადი ეტაპები“. – მოსკოვი, 1985, გვ. 34-38 + თეზისები, გვ. 14-15 (რუსულ ენაზე).
- „ხოცა“ ზმნის სემანტიკისათვის. – აკად. ივანე ჯავახიშვილის დაბადების 100 წლისთავისადმი მიძღვნილი სესია. – გვ. 32-33, თბილისი, 1996.
- ერთი სახარებისეული იგავის სკოლაში სწავლებისათვის (იგავი „მოწყალე სამარიტელზე“). – საქართველოს საპატრიარქოს კონფერენცია „თავისუფლება და ზნეობრიობა“. – თბილისი, 1997.
- „ხრწნა“ ზმნის წარმომავლობისათვის. – ბესარიონ ჯორბენაძის საზოგადოების IV კონფერენცია. – გვ. 34-35, თბილისი, 1997.
- რამდენიმე ცნობა ბასკური ენის დიალექტურ ვარიანტულობაზე. – XVIII რესპუბლიკური დიალექტოლოგიური სამეცნიერო სესია. – თბილისი, (მასალები), 1998, გვ. 40-42.
- ძველი და ახალი აღთქმისეული ანდრეზის ქრისტიანულ-ზნეობრივი გააზრებისათვის (უძღები შვილი და კაენ-აბელი). – საქართველოს საპატრიარქოს კონფერენცია „ზნეობრივი აღზრდის პრობლემები თანამედროვე საქართველოში“. – თბილისი, 1998, გვ. 37-39.
- „ქორწილის“ პირველადი სემანტიკისათვის. – XXI რესპუბლიკური დიალექტური სესიის მასალები (ვარლამ თოფურიას დაბადებიდან 100 წლისთავისადმი მიძღვნილი). – ბათუმი, 2001, გვ. 109-110.
- სულხან-საბას არაკისა და სახარების იგავის კვალიფიკაციისათვის. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XIII. – თბილისი, 2002, გვ. 92.
- რჯულის აღსრულება – სიყვარულია. – „მართლმადიდებლობა და თანამედროვეობა“. – კრებული მეორე, 2004, გვ. 53-63.
- მსახურის და მორჩილის თავდაპირველი სინონიმიისათვის. – მოხსენება, II საერთაშორისო სიმპოზიუმი „ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში: წარსული, აწმყო, მომავალი“. – საქართველოს სამოციქულო ავტოკეფალურ მართლმადიდებელ ეკლესიასთან არსებული ქრისტიანული კვლევის ცენტრი, თბილისი, (მასალები), 2005, გვ. 139-141;
არნ.ჩიქობავას საკითხავები, XVI. – ეძღვნება ქრიატიანობის ოც საუკუნეს საქართველოში, 23-27 მაისი, 2005, გვ.87-88.
- სიტყვა საქმიანი და საქმე სიტყვიანი, მოხსენება, II საერთაშორისო სიმპოზიუმი „ქრისტიანობა ჩვენს ცხოვრებაში – წარსული, აწმყო, მომავალი“, ეძღვნება საქართველოში ქრისტიანობის გავრცელების ოცსაუკუნოვან იუბილეს. – საქართველოს სამოციქულო ეკლესიასთან არსებული ქრისტიანული კვლევის საერთაშორისო ცენტრი, საქართველოს მეცნიერებათა აკადემიის შოთა რუსთაველის სახელობის ქართული ლიტერატურის ინსტიტუტი, თბილისი, 2005.
- ზნეკეთილობის პირველგანცდა წმიდა წერილში. – ყოვლადწმიდა სამების საკათედრო ტაძრის ახალგაზრდული ცენტრის კონფერენცია: „მავნე გარემოს ზეგავლენა მოზარდთა აღზრდაზე“. – 2007, ივნისი.
- აკად. არნოლდ ჩიქობავა – ბასკურ-კავსასიური ურთიერთობის კვლევის ფუძემდებელი საქართველოში. – II საერთაშორისო სიმპოზიუმი „იბერიულ-კავკაიური ენათმეცნიერება: მემკვიდრეობა და პერსპექტივები“ (მასალები). – მიძღვნილი აკად. არნ. ჩიქობავას დაბადების 110 წლისთავისადმი, 2008.
- სიტყვა „ლექსიკონ ქართულსა“ და „სიბრძნე სიცრუისაში“. – არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმენიერების ინსტიტუტის 67-ე სამეცნიერო კონფერენცია. – თბილისი, 2008, გვ. 34-37.
- უფლის იგავთა თხრობის სახარებისეული წესისათვის „სიბრძნე სიცრუისაში“, მოხსენება, II საერთაშორისო სიმპოზიუმი „ლიტერატურათმცოდნეობის თანამედროვე პრობლემები“, თემატური სამეცნიერო კონფერენცია „სულხან-საბა ორბელიანი და ქართული ევროპეიზმი“. ლიტერატურა, კულტურა, ცნობიერება. – 2008.
- გოგებაშვილის მეთოდოლოგიის სიბრძნე. – იაკობ გოგებაშილის საზოგადოების სამეცნიერო კონფერენცია I, მასალები. – თბილისი, 2008.
- წუთის სემანტიკური ფუნქციისათვის ქართულში. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XX. – თბილისი, 2009, გვ. 75-78.
- ზრუნვ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდისათვის. – არნ. ჩიქობავას ენათმენიერების ინსტიტუტის 68-ე სამეცნიერო სესია. – თბილისი, 2009, გვ. 37-39.
- გალაკტიონის „მადლით ფენილი“ სათქმელი (ლექსისათვის „ქარი ჰქრის“). – საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია სხალთაში, დიდაჭარობა-ტბეთობა. – მასალები, 2009, მაისი.
- ღმერთ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდისათვის. – არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმენიერების ინსტიტუტის 69-ე სამეცნიერო სესია. – 2010, თბილისი, გვ.44-46.
- უფალ-ის და ღმერთ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური არჩევანისათვის ქართულ დიალექტებში. – XXX რესპუბლიკური დიალექტოლოგიური სამეცნიერო სესიის მასალები. – ბათუმი, 2010, გვ. 58-60.
- უფალი და თავისუფალი. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XXI (მასალები). – თბილისი, 2010, გვ. 74-76.
- ერთი ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდის ანალიზის შესახებ („უფალი და ღმერთი“)(თანაავტორები: ეთერ შენგელია, მირანდა რობაქიძე). – I საერთაშორისო სიმპოზიუმი ლექსიკოგრაფიაში. – ბათუმი, 2010.
- სულ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური აჩევანი ქართულში. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XXII. – (მასალები), თბილისი, 2011, გვ. 77-79.
- შეკითხვის საღვთისმეტყველო დანიშნულება წმიდა ოთხთავში. – ლინგვისტ-კაკასიოლოგთა III საერთაშორისო სიმპოზიუმი, იბერიულ-კავკასიური ენები: სტრუქტურა, ისტორია, ფუნქციონირება, ეძღვნება აკადემიკოს ქეთევან ლომთათიძის დაბადების 100 წლისთავს. – თბილისი, 2011.
- ლექსიკოლოგიის განყოფილება. – თსუ არნოლდ ჩიქობავას სახელობის ინსტიტუტის 70-ე სამეცნიერო სესია. – ეძღვნება ინსტიტუტის 70 წლისთავს, თბილისი, 2011.
- კითხვითი ა-ნაწილაკის ფუნქციური კვალიფიკაციისათვის ქართული ენის დიალექტებსა და ქართულ ოთხთავში. – რესპუბლიკური დიალექტილოგიური სამეცნიერო სესია, XXXII. – ქუთაისი, 2012.
- კალენდარული ლექსიკის სისტემური ანალიზის თავისებურებისათვის. – II საერთაშორისო სიმპოზიუმი ლექსიკოგრაფიაში. – ბათუმი, 2012.
- სულ–ის და ხორც–ის ლექსიკურ–სემანტიკური ბუდე, (თანაავტორი: ეთერ შენგელია). – II საერთაშორისო სიმპოზიუმი ლექსიკოგრაფიაში.- ბათუმი, 2012.
- *სტ-ოვ მორფემის შემცველი კიდევ ერთი ლექსემა (მსტოვარ-ის და სტუმარ-ის მიმართებისათვის). – თსუ არნოლდ ჩიქობავას სახელობის ინსტიტუტის 71-ე სამეცნიერო სესია. – თბილისი, 2012.
- დროის კატეგორიის საღვთისმეტყველო ასპექტები. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XXIII (მასალები). – თბილისი, 2012, გვ. 75-77.
- ბუნებითი და გრამატიკული დროის ქრონომეტრული მიმართებისათვის ქართულში (ქართ. მომავალ-ის საღვთისმეტყველო ასპექტები). – თსუ არნოლდ ჩიქობავას სახელობის ინსტიტუტის 72-ე სამეცნიერო სესია. – თბილისი, 2013.
- ქართული სიტყვის საღვთისმეტყველო ასპექტები (მოყვასი, მეგობარი და ამხანაგი). – თსუ არნოლდ ჩიქობავას სახელობის ინსტიტუტის 73-ე სამეცნიერო სესია. – თბილისი, 2014, გვ. 60-63.
- ქართული ექსკლუზივის საღვთისმეტყველო ასპექტები. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები, XXV, თბილისი, (მასალები), 2014, გვ. 65-66.
- ზოგ-ის ლექსიკურ-სემანტიკური ბუდისათვის (ქართ. საზოგადოება). – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები XXVI, მასალები. – თბილისი, 2015, გვ. 96-98.
- ნუ-უკუთქმითი ნაწილაკის საღვთისმეტყველო ფუნქციისათვის. – თსუ არნოლდ ჩიქობავას სახელობის ინსტიტუტის 73-ე სამეცნიერო სესია. – თბილისი, 2015, გვ. 34-36.
- ქართული ანდაზის ქრისტიანული სათქმელი. – თბილისის სასულიერო აკადემიისა და სემინარიის კონფერენცია. – თბილისი, 2015.
- საღვთისმეტყველო ლექსიკა ქართულ დიალექტებში. 1. ხევს. ხთის იასაული „ანგელოზი“. – XXXV რესპუბლიკური დიალექტოლოგიური სამეცნიერო სესიის მასალები. – ბათუმი. 2015. 23-24 ოქტომბერი. გვ. 68-69.
- გრამატიკული ტერმინების სწავლებისათვის (რეკომენდაციები). – სამეცნიერო ტერმინოლოგია III. – თსუ არნ. ჩიქობავსა სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტი, 2015. 16 ნოემბერი.
- ქართ. ცოდ- მორფემის მორფო-სემანტიკური განვითარებისათვის (ცოდნა და ცოდვა).- ენათმეცნიერ-კავკასიოლოგთა IV საერთაშორისო სიმპოზიუმის მასალები. – თბილისი, 2015, გვ. 75-77.
- ქართული დიდ-ის და მდიდარ-ის ისტორიული პოლისემიისათვის. – არნოლდ ჩიქობავას საკითხავები XXVII, მასალები. – თბილისი, 2016,გვ. 59-62.
- ქართულ პირთა სახელების მართლწერისათვის (ინიციალები ქართულში). – პროფესორ ზურაბ ჭუმბურიძის დაბადებიდან 90 წლის იუბილესადმი მიძღვნილი სამეცნიერო კონფერენცია. – თსუ, 2016, გვ. 35-36.
- ქართ. მომავალ-ის საღვთისმეტყველო გააზრება. – თბილისის სასულიერო აკადემიისა და სემინარიის კონფერენცია. – თბილისი, 2016.
——————————–
საგრანტო/სახელშეკრულებო პროექტებში მონაწილეობა (ბოლო 5 წლის განმავლობაში)
№ | პროექტის დასახელება
|
დონორი ორგანიზაცია, პროექტის № | წლები | როლი პროექტში |
— | — | — | — | — |
სხვა აქტივობები (რედაქტორობა და სხვ. )
სამეცნიერო–კვლევითი საქმიანობა:
სარედაქციო საბჭოს წევრი მოქმედი ჟურნალებისა:
- „იბერიულ-კავკასიური ენათმეცნიერება“ (იკე). – არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტი
- „რელიგია“. – (სამეცნიერო-საღვთისმეტყველო).
———————————
რედაქტირება (+ რედაქტორ-შემდგენელი):
- ნიკო მარი. – ბასკურ-კავკასიური ლექსიკური პარალელები. – Н.Я.Марр. – Баскско-Кавказские Лексические Параллели. – თბილისი, „მეცნიერება“, 1987, გვ. 177-190.
- რედაქტორი ჟურნალისა „ცისა კარი“. – საყმაწვილო-საღვთისმეტყველო ჟურნალი. – ნორჩი მართლმადიდებლის ბიბლიოთეკა. – #1 (2002), 50 გვ; #2 (2003), 131 გვ.
- რედაქტორი ჟურნალისა „ფუძე“ (უცხოეთში მცხოვრებ ქართველთათვის). – საქართველოს საპატრიარქოსთან არსებული ყოველკვარტალური. – 2004-2011.
- საქართველოს სულიერი საგანძური. – ფერადი ილუსტრირებული ალბომი, გამომცემლობა „ხელოვნება“, 2005, 380 გვ.
- ნათლისღების სადღესასწაულო სახარების განმარტება. – თბილისი, 2005.
- „სიტყვა ქართული“. – თბილისის სასულიერო აკადემიისა და სემინარიის ლიტერატურული ჟურნალი. – (მასალის მომზადება და გამოცემა), # 1, 2005.
- სამყარო გადაშლილი წიგნია. – ყოვლადწმიდა სამების საპატრიარქო ტაძრის ახალგაზრდული ცენტრი გამოცემა, თბილისი, 2007.
- პატრები გოგებაშვილისთვის – აკიდო. – (შვიდი მოთხრობა, დასურათებული პატარების მიერ), გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2008.
- აღსარება კომენტარით. – გამომცემლობა „დედაენა“, 2008.
- დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე. – საწუთო და მარადიული ფასეულობანი, სერიიდან: „მარადის გიხაროდენ!“. – I, თბილისი, 2008.
- დეკანოზი თეოდორე გიგნაძე. – სარწმუნოობა სარწმუნოებისა, ანუ მზადება მარადისობისათვის. – სერიიდან: „მარადის გიხაროდენ!“. – III, თბილისი, 2008.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი VII“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული. – გამომცემლობა „დედაენა“, 2010, 96 გვ.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი VIII“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული. – გამომცემლობა „დედაენა“, 2011, 116 გვ.
- წმინდა პალადი ჰელენოპოლელი. – ლავსაიკონი. – საეკლესიო ბიბლიოთეკა. – ტ. XIV, გამომცემლობა „ახალი ივირონი“, 2010 (ტომის რედაქტორი).
- „ლოგოსი“. – სამეცნიერო ჟურნალი, # 6, 2011 (კორექტურა).
- ცხოვრება წმინდა იოანესი და ექვთიმესი. – ქართული ჰაგიოგრაფიული ძეგლები (ორიგინალური ტექსტები და ახალი ქართული თარგმანები). – თბილისი, 2011, გვ.565-618.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი IX“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული. – თსუ გამომცემლობა, 2012, 104 გვ.
- იაკობ გოგებაშვილი, „დედა ენა“, 1-ლი, მე-2, მე-3 კლასები. – გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2012, 284 გვ. (დამხმარე სახელმძღვანელო).
- იაკობ გოგებაშვილი. – „დედა ენა“, 1-ლი კლასი. – გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2012, 160 გვ. (გრიფირებული სახელმძღვანელო).
- იაკობ გოგებაშვილი. – „დედა ენა“, მე-2 კლასი. – გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2012, 200 გვ. (სახელმძღვანელო).
- იაკობ გოგებაშვილი. – „ბუნების კარი“, მე-3-4 კლასები. – გამომცემლობა „დედაენა“, თბილისი, 2013, 350 გვ.(დამხმარე სახელმძღვანელო).
- ლოცვანი (მრჩობლნი – ორ წიგნად). – „გამომცემლობა დედაენა“, 2013.
- ტროპარიონი, რუსეთის ეკლესიის წმინდანები. – მთარგმნელი და გამომცემელი მონოზონი გიორგი (ვოინოვი). – ძველი ქართული ტექსტის რედაქტირება, 2013, 314 გვ.
- როზა დევდარიანი. – „უფლისა“. – ლიტერატურული ზღაპარი; ავტორი წინათქმისა. ქუთაისი, გვ. 3-4, 2013.
- მიტროპოლიტი ილარიონი (ალფეევი). – სარწმუნოების საიდუმლოება. – მართლმადიდებლური ღვთისმეტყველების შესავალი, თბილისი, 2013, 417 გვ.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი X“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული. – თსუ გამომცემლობა, 2013. 98 გვ.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი XI“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული, თსუ გამომცემლობა, 2014. 139 გვ.
- რჯული ქრისტესი(დღესასწაული). – შობა, ხორციელად შობა უფლისა ღვთისა და მაცხოვრისა ჩვენისა იესუ ქრისტესი, წიგნი I. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გვ. 189-390. გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2014, 398 გვ.
- რჯული ქრისტესი (დღესასწაული). – სულთმოფენობა, მარტვილია. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გვ. 19-202. გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2014, 337 გვ.
- რჯული ქრისტესი (დღესასწაული). – მარიამობა, ყოვლადწმინდა ღვთისმშობლის მიძინება. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გვ. 213-321, გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2014, 330 გვ.
- დაუჯდომელი უფლისა ჩუენისა იესუ ტკბილისა. – გამომცემლობა „მერიდიანი“, 2014.
- საგალობელი დაუჯდომელი უფროჲსად კურთხეულისა დიდებულისა დედუფლისა ღმრთისმშობელისა და მარადის ქალწულისა მარიამისი. – გამომცემლობა „მერიდიანი“, 2014.
- იაკობ გოგებაშვილი. – საბავშვო მოთხრობები. – საბავშვო ლიტერატურის საგანძური. – (რედაქტორ-შემდგენელი), გამომცემლობა „საქართველოს მაცნე“, თბილისი, 120 გვ.
- „ეტიმოლოგიური ძიებანი XII“. – აკად. არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტის კრებული, თსუ გამომცემლობა, 2015. 114 გვ.
- რჯული ქრისტესი (დღესასწაული). – აღდგომა, ბრწყინვალე აღდგომა უფლისა ღვთისა და მაცხოვრისა ჩვენისა იესუ ქრისტესი, წიგნი I. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2015, 412 გვ.
- რჯული ქრისტესი (დღესასწაული). – აღდგომა, ბრწყინვალე აღდგომა უფლისა ღვთისა და მაცხოვრისა ჩვენისა იესუ ქრისტესი წიგნი II. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გვ. 5-610. გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2015, 612 გვ.
- რჯული ქრისტესი (დღესასწაული). – ჯვრის თაყვანისცემა. – ძველქართული ტექსტების რედაქცია, გვ. 305–660. გამომცემლობა „ალილო“, თბილისი, 2015, გვ. 305-660.
- ცხოვრება, დაუჯდომელი საგალობელი ღირსი მამისა ონისიფორე გარეჯელისა საკვირველთმოქმედისა (ქარუმიძე) † 1786. – გამომცემლობა „ფარნავაზი“, 2015.
- ნანა მაჭავარიანი. – ენათმეცნიერული შტუდიები. – გამომცემლობა „ინტელექტი“, თბილისი, 2015, 219 გვ.
- მღვდელ-მონაზონი დამასკინე. – მამა სერაფინე როუზი, ცხოვრება და შრომები. – „ახალი ივერონი“, 2015, 1118 გვ.
- დედაშვილობა. – ავტორ-შემდგენელი დეკანოზი კონსტანტინე გიორგაძე. – „დედაენა“, 2015, 426 გვ.
- ძველი ქართული ტექსტის (XI საუკუნის ენობრივი ნორმებისა და ლექსიკის გათვალისწინებით) რედაქტორ-შემდგენელი სადიდებელისა:
„საგალობელნი მარადის ქალწულისა ყოვლადწმიდისა ღმრთისმშობელისა მარიამის მიმართ, შედგენილისა ფსალმუნთა მსგავსად“. – თბილისი, (გადაცემულია დასაბეჭდად).
————————————–
კორექტურა:
ბიბლია, (გამოსაცემად მოამზადა ედიშერ ჭელიძემ), გამომცემლობა „ალილო“, გამომცემლობა „ქრონიკონი“, თბილისი, 2015, 2031 გვ.
- ————————————
თარგმანი:
ნიკო მარი. – ბასკურ-კავკასიური ლექსიკური პარალელები. – Н.Я.Марр. – Баскско-Кавказские Лексические Параллели. – თბილისი, „მეცნიერება“, 1987, გვ. 81-104; 164-173.
—————————————-
რეცენზია, გამოხმაურება:
ახალი თვალსაზრისი თვლის სისტემათა წარმოშობასთან დაკავშირებით. – ლიტერატურული ალმანახი „თანადგომა III. – თბილისი, გვ. 229-236, 1996.
შეწირული სულის ნაწილი (პოეტ თემო ჩხეტიანის შემოქმედების გამო). – გაზეთი „ჩვენი მწერლობა“, 11-17 ივლისი, 2003.
მთავარი წიგნი – მთავარი გმირისათვის (ჟურნალ „დილის“ საყმაწვილო ბიბლიოთეკის სერიის ორი წიგნის: „მოთხრობები ძველი აღთქმის ისტორიიდან“, -წიგნი პირველი, თბ., 2003; და „ჩვენი სარწმუნოება“, წიგნი მეორე, თბ, 2004) გამო. -გაზეთი „ლიტერატურული საქართველო“. – # 29 (3497), 23-29 ივლისი, 2004, გვ. 6-7.
სიტყვისა და ფერის იდუმალი ფერხული (რეზო ემელიანე ადამიას ესეისტური ნაშრომის „ტერენტი გრანელი – სისხლიდან ცრემლი“ გამო). – ჟურნალი „ჩვენი მწერლობა“. – 18 ივლისი, # 15 (67), 2008.
———————————
ოპონირება:
საკანდიდატო დისერტაციებისა:
- რ. ჭანტურია. – ბასკური დრო-კილოთა სისტემის სტრუქტურული და ტიპოლოგიური ანალიზის ცდა (ფუძეთა გამოვლენის პრობლემა). – ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება, თსუ, 1986.
- გრეტა ჩანტლაძე. – დიალექტური ვარიანტულობის აღწერა და ბასკური ენის კორპორატიული ლექსიკის ეტიმოლოგიზაციის საკითხები. – (რუსულ ენაზე), ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება, თსუ, 1986.
- ჯემალ ჯინჯიხაძე. ექვსობითი თვლის შესახებ მსოფლიო ენების წარსულსა და აწმყოში, (რუსულ ენაზე. – ისტორიულ-შედარებითი და ტიპოლოგიური ენათმეცნიერება, თარგმნის თეორია, თსუ,1988.
- ლუიზა ხაჭაპურიძე. – ქართველი მართლმადიდებელი მრევლის მეტყველება (ლექსიკური და ფრაზეოლოგიური ერთეულები). – ქართული ენა, არნ. ჩიქობავას სახელობის ენათმეცნიერების ინსტიტუტი, 2004.
სადოქტორო დისერტაციებისა:
- ქეთევან სოხაძე. – დროის აღმნიშვნელი ლექსიკა და მისი სტრუქტურულ-სემანტიკური ანალიზი ქართველურ ენებში. – თსუ, ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკუტეტი, 2010
- ეთერ შენგელია. – სამოსელთან დაკავშირებული ლექსიკა მეგრულ-ლაზურში (ისტორიულ-შედარებითი ანალიზი). – თსუ, ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა ფაკულტეტი, 2014.
——————————–რეცენზირება:
- იური ზიცარი. – რეკონსტრუქციები ბასკური ენის სფეროში. – თბილისი, 1987 (რუსულ ენაზე).
- გიორგი შალამბერიძე. – ბასკური სახელურ კომპოზიტთა თეორიისა და ტიპოლოგიის ზოგიერთი საკითხი. – თბილისი, 1988.
- შოთა ძიძიგური. – ქართული ენის თავგადასავალი. – „მეცნიერება“, თბილისი, 1990, 247 გვ.
- რეცენზირება დიპლომანტების ნაშრომებისა. – 1986-2013 წლებში.
—————————————–
მონაწილეობა სამეცნიერო-პოპულარულ დოკუმენტურ ფილმებსა და გადაცემებში: - დოკ. ფილმი „ბასკები“ . – რეჟისორი: მიხეილ ბორაშვილი, 1999.
- სატელ. გადაცემა „სულხან-საბა ორბელიანი“. – ავტორი და წამყვანი ზაზა აბაშიძე, 2003.
- სატელ.გადაცემა „წმიდა ნინო – ემბაზი ქართლისაჲ“. – საპატრიარქოს ტელევიზია „ერთსულოვნება“. – 2016.
ავტორი და წამყვანი (სულ: 300-ზე მეტი გადაცემისა):
საქართველოს საპატრიარქოს რადიო „ივერიის“ საავტორო გადაცემათა ციკლებისა
- „უფლის იგავები“. – („მივყო იგავსა ყური ჩემი“), 2001-2007.
- „ღირსებით ვმადლობდეთ უფალსა“. – 2003-2005.
- „ფსალმუნთა განმარტება“ (პირველი კანონი: ფსალმუნნი 1-8). – 2005-2006.
- ბასკური ენა და ბასკურ-კავკასიური ენათა ნათესაობის თეორია. – 2007.მაისი.
——————————————————————————————————–
შენიშვნა:
საბავშვო და საღვთისმეტყველო გამოცმების ნაწილში ავტორი – მედეა ღლონტი –ყველგან წარმოდგენილია სახელით – დოდო (მარიამ) ღლონტი.——————————————————————————————————–